Ahir al vespre, les instal·lacions de Caldes es van omplir de música i emoció amb motiu del Dia Internacional del Jazz, que se celebra cada 30 d’abril. El Comú d’Escaldes-Engordany va organitzar un concert molt especial protagonitzat pel Xavier Monge Trio, amb la veu extraordinària de Carme Canela.
Durant més d’una hora, el públic va gaudir d’un viatge sonor ple de sensibilitat i talent. El trio —format per Xavier Monge al piano, Rai Ferrer al contrabaix i Pol Alonso a la bateria— va oferir una selecció de temes que van anar del bolero al jazz més clàssic, posant música als versos del poeta Josep Vallverdú, en homenatge al seu centenari.
Aquest projecte musical, editat en format CD sota el títol Un dring en silenci, conjuga la força del jazz amb la delicadesa de la paraula poètica. Una proposta cultural única que connecta la música amb la literatura catalana contemporània.
L’acte va comptar amb l’assistència de diverses personalitats del món cultural del país, així com de l’equip del Comú que ja prepara una nova edició del Festival Internacional de Jazz d’Escaldes-Engordany, que enguany arriba a la seva 41a edició aquest mes d’agost.
Una vetllada que reafirma la voluntat del Comú d’apostar per la cultura de qualitat i posicionar Escaldes-Engordany com a punt de referència del jazz al país.








