Del 19 de març al 30 de juny de 2024, el Centre Pompidou de París va acollir l’exposició “París Negre”, una retrospectiva dedicada a 150 artistes afrodescendents que han influït en l’escena artística parisenca des dels anys 50 fins al 2000. Amb més de 300 obres, la mostra va destacar la contribució d’aquests creadors en les lluites anticolonials i pels drets civils, ressaltant com París es va convertir en un refugi per a molts artistes que buscaven llibertat creativa lluny de la segregació racial. Les obres exposades van reflectir una consciència negra comuna, marcada per històries compartides de resistència i expressió cultural. Els comissaris, Éva Barois De Caevel i Alicia Knock, van subratllar l’ambició de l’exposició en presentar París com un centre del panafricanisme i la descolonització.


